دبیرستان پسرانه غیردولتی دوره دوم حضرت ابوالفضل(ع) اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 استان اصفهان

مجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل (ع)

با توجه به تحول بنیادین نظام آموزشی بر همه فرهنگیان است که با عزم و پشتیبانی از این برنامه، راه های اجرایی آن را هموار نموده و زمینه تربیت نسلی مومن، دانا، بصیر

و وفادار به ارزش های اسلامی ،ملی و انقلابی را فراهم سازند

که در مجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل(ع) این اهداف و اصول حاکم بر آن با عزمی راسخ و استوار ارائه می شود.

روش مطالعه پس ختام (PQ4R)

یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. این روش یکی از روش های مطالعه موثر، جهت افزایش بازدهی است. روش پس ختام ( PQ4R) شامل مراحل زیر می شود:

مرحله ی پیش خوانی: مرحله پیش خوانی شامل مطالعه ی کلی و اجمالی سرفصل های بخش مورد نظر، عناوین، تصاویر، خلاصه ی انتها و پاراگراف های ابتدایی و انتهایی فصل می باشد. در مرحله پیش خوانی شما پس از یکی دو دقیقه به یک دید کلی می رسید و می توانید برای مطالعه خود هدف گذاری کنید. همچنین می توانید قبل از شروع مطالعه یک ساختار از مباحث پیش رو را در ذهن خود ایجاد کنید.
مرحله ی سوال کردن: پس از ایجاد یک دید کلی وقت آن است که از خود بپرسید فصل خوانده شده چه چیزی از من می خواهد؟ قرار است در این فصل به یادگیری چه مسائلی بپردازم؟ دو سه دقیقه از خود پرسیدن، سبب فعال تر شدن یادگیری و در نتیجه افزایش تمرکز و دقت می شود.


مرحله ی خواندن: در این مرحله، متن مورد نظر به دقت خوانده می شود. باید به مفاهیم و هدف های کلی و جزیی متن مسلط شویم. همچنین سعی کنیم برای سوالاتی که در مرحله ی قبل از خود پرسیده ایم پاسخ دقیقی پیدا کنیم. از هایلات کردن و خلاصه نویسی و ... استفاده و متناسب با سطح دشواری سرعت خود را کم و زیاد می کنیم.


مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته های قبلی و اطلاعات جدید ارتباط برقرار می نماییم. آن ها را وارد یک دسته بندی کلی تر می کنیم؛ یا با برقراری ارتباط بهتر بین بخش های مختلف اطلاعات جدید، با بسط معنایی (شاخ و برگ دادن) یادگیری خود را ارتقا می دهیم.


از حفظ گفتن: به مراحل انتهایی خواندن نزدیک می شویم. حالا باید مفاهیم، نکات کلیدی و کلا هرچه را که تشخیص داده ایم، حفظ باشیم و آن ها را از حافظه ی خود بازیابی کنیم. با این کار متوجه می شویم، در کدام بخش ها ضعف داریم و باید دوباره آن ها را مطالعه کنیم.


مرور کردن: در پایان فصل، باید نکات اصلی و موارد مهم مجددا مرور شود. می توان کل فصل را دوباره خواند. همچنین می توانید با استفاده از سوالات پایان متن و از حفظ گفتن بدون مراجعه به کتاب، به مرور و حل قسمت هایی که ضعیف هستید بپردازید. این که روخوانی را کامل انجام دهید یا نه، بر اساس ارزیابی خود از میزان فهم مطالب، طول مطلب و میزان زمانی که می توانید به آن درس اختصاص دهید، تعیین می شود.

البته این روش صحیح درس خواندن، با توجه به استفاده از اصول روانشناختی نیازمند بکارگیری فراشناخت و تفکر سطح بالاست و در نتیجه برای سنین پس از دبستان و به خصوص دبیرستانی ها مفید می باشد.

جلسه انتخابات اولیا و مربیان

بسیار خرسندیم که در فصل تربیت و علم آموزی با هدف تعامل سازنده میان اولیا دانش آموزان و مدرسه در راستای ارتباط دو کانون (خانه) و (مدرسه)، جلسه انتخابات انجمن اولیا و مربیان ،روز گذشته با حضور پرنشاط اولیای گرامی برگزار گردید.باتشکر از اولیای گرامی که ما را در امر آموزش و پرورش یاری می رسانند.

انتخابات شورای دانش آموزی

برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه

مراسم آغاز سال تحصیلی99-98

مراسم صبحگاه ویژه ماه مبارک رمضان

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸ مراسم صبحگاه ویژه ماه مبارک رمضان با حضور حجة الاسلام آقای صادقی در محل دبیرستان برگزار شد.