دبیرستان پسرانه غیردولتی دوره دوم حضرت ابوالفضل(علیه السلام) اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 استان اصفهان

منابع گروه آزمایشی هنر درآزمون سراسری 1397

بخشی از سؤال های تخصصی گروه آزمایشی هنر از کتاب های:
کارگاه هنر 1 (کد: 594)، کارگاه هنر2 (کد: 1/594)، سیر هنر در تاریخ 1 (کد:3/594)، سیر هنر در تاریخ 2(کد:8/594)، انسان، فضا، طراحی(کد: 7/594)، آشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران(کد:6/594)، مبانی هنرهای تجسمی (کد:21/358)، طراحی1 (کد:92/359)، طراحی2 (کد:9/489)،آشـنایی با بنـاهای تـاریخی(کد:6/492)، خط در گرافیک (کد:6/491)، ترسیم فنی و نقشهکشی(کد: 78/359)، کارگاه نقاشی(کد:3/496)، عکاسی1(کد:15/358 و 6/497)، طراحی اندام و لباس(کد:8/494)، کارگاه طراحی نقوش سنتی(کد:77/359)،‌حجم سازی1(کد:3/450)، آشنایی با صنایع دستی ایران1(کد:30/359) و مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی(کد:331) طراحی خواهد

چگونه دروس عمومی را بالای ۹۰ درصد بزنیم ؟

بخش اول:
چگونه دروس عمومی را بالای ۹۰ درصد بزنیم ؟
یکی از مهم ترین مسائلی که باید برای حضور موفق در کنکور سراسری به اون توجه ویژه ای داشته باشید این هست که از همین الان وقت مناسبی رو به مطالعه دروس عمومی اختصاص بدید. توجه نداشتن کنکوری ها به دروس عمومی دلایل عمده ای داره. تفکر اشتباهی که در مورد دروس عمومی در بین کنکوری ها وجود داره، این هست که فکر می کنن با مطالعه بیشتر درس های اختصاصی و رسیدن به درصد های بالا در این دروس میتونن رتبه خیلی خوبی در کنکور سراسری به دست بیاورند.

دسته دیگه‌ای از کنکوری ها ترجیح میدن به جای زمان گذاشتن برای مطالعه دروس عمومی درس‌های اختصاصی خودشون رو مطالعه کنن. یک دسته دیگه، کنکوری هایی هستن که در بعضی از مباحث عمومی (مثل زبان فارسی، عربی و یا ریدینگ و کلوز تست زبان) احساس ضعف میکنن و دوست ندارن برای مطالعه این مباحث وقت بگذارند.
همه گروه‌های تحصیلی اعم از ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در کنکور سراسری باید به سوالات چهار درس عمومی یعنی: ادبیات و زبان فارسی، عربی ، دین و زندگی و زبان انگلیسی پاسخ بدن. سهم هر یک از این درس ها در کنکور ۲۵ سوال هست. یعنی شما با پاسخ درست دادن به هر تست عمومی ۴ درصد به دست می آورید.

ادامه مطلب...

چگونه تعداد پاسخ‌های غلط در آزمون را کاهش دهیم؟

چگونه تعداد پاسخ های غلط در آزمون را کاهش دهیم؟

 دلیل به وجود آمدن این مشکل، این است که نسبت به سؤال‌ها عکس‌العمل درستی ندارید. به‌طور واضح‌تر، همان لحظه‌ی اول که صورت سؤال را می‌خوانید اگر بین دو گزینه‌، شک دارید یا این‌که حس می‌کنید سرعت رسیدن شما به جواب کند است، کافی است فقط یک ضربدر کنار آن بزنید و سریع از آن سؤال عبور کنید.

اگر سؤال سخت است یا مراحل حل آن یادتان نمی‌آید یا بعد از پشت سر گذاشتن کمی از مراحل حل فهمیدید که به جواب نمی‌رسید یا این‌که مبحث را قبلاً دقیق نخوانده‌اید، کافی است علامت منها کنار سؤال بزنید و از کنار سؤال رد شوید.

نکته‌ی مهم در عبور سریع از این نوع سؤالات است؛ زیرا در غیر این صورت ذهن درگیر می‌شود و معمولاً نتیجه‌ی کار این است که علاوه بر این‌که دلتان نمی‌آید جواب را وارد نکنید (که معمولاً غلط هم هست) وقت شما بیش‌ازحد استاندارد صرف سؤال می‌شود و علاوه بر از دست رفتن فرصت، انرژی و توان ذهنی شما هم دچار فرسایش می‌شود؛ بنابراین هر چه به پایان آزمون نزدیک می‌شوید، تعداد پاسخ‌های غلط و بی‌دقتی‌هایتان بیش‌تر می‌شود، بدون این‌که متوجه باشید.

سعی کنید با استفاده از روش ضربدر و منها، پاسخ‌های غلط در آزمون را کاهش دهید.

با کارنامه فرزند مان چگونه برخورد کنیم؟

 دریافت کارنامه تحصیلی معمولا برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها با اضطراب و دلهره همراه است و این استرس درمیان دانش‌آموزانی که به هردلیل امتحان خود را باموفقیت برگزار نکردند، بیشتر دیده می‌شود در مرحله اول دانش‌آموزان را به دو دسته تقسیم می‌کنیم گروه دانش‌آموزان موفق و گروهی که در امتحانات موفق نبوده‌اند. با شما رفتاری که باید پیش بگیریم را دوره می‌کنیم:

 برخورد با دانش‌آموز موفق

در برخورد با دانش‌آموز موفق باید این نکته‌ها را حتما به خاطر بسپاریم:
▪ نتایج امتحانات را در درجه اول ناشی از تلاش و کوشش خودشان بدانیم و اگر در رسیدن به موفقیت با او همکاری و کمک کرده‌ایم به آ‌ن اعتنایی نکنیم و صراحتا گوشزد کنیم که فعالیت، توکل و تلاش او به نتیجه خوب امتحان منجر شده است.
▪ در پیروزی‌ها باید سعی کنیم که علل موفقیت او را مشخص کنیم تا بداند اسباب‌ و علل پیروزی او چه چیزهایی بوده و سپس با تاکید بر آنها زمینه رشد شخصیتی وی را در تمام ابعاد فراهم کنیم.

▪ والدین باید طوری عمل کنند تا دانش‌آموزان بدانند که با گرفتن نمرات درخشان و کارنامه قبولی کار تمام نشده بلکه باید خود را برای مراحل بعدی آماده کنند بنابراین بعد از دریافت کارنامه قبولی و استراحت و تفریح مختصر، باید به آنان کمک کنیم تا برنامه‌ای برای خود تنظیم کنند و به فعالیت‌های خود در زمینه دانش‌افزایی ادامه دهند.

▪ اگر فرزندان متعددی دارید و یکی از آنان با نمرات بالایی درخشیده است نباید آنان را با یکدیگر مقایسه کنیم و از همه مهم‌تر نباید طوری رفتار کنیم که فرزند موفق احساس خودبزرگ بینی و غرور کند و فرزندان دیگر احساس حقارت کنند بلکه رفتار ما باید به نحوی باشد که سایر فرزندان تشویق شوند که در حد توانشان تلاش و کوشش کنند.

برخورد با دانش‌آموزان ناموفق

قبول داریم هنگامی‌که فرزندمان با گلوی پر از بغض و چشمان پر از اشک و شاید هم بی‌قرار و عصبی پا به خانهمی‌گذارد مشکل‌ترین لحظه‌های پدر و مادر آغاز می‌شود. والدین احساس می‌کنند که کودکشان عمر خود راهمراه با مخارج سنگینی که پدر و مادر برای او صرف کرده‌اند از دست داده اما باید بپذیرند که این لحظات از مهم‌ترین و حساس‌ترین زمان زندگی آنان است و رفتار و عکس‌العمل شما به عنوان پدر و مادر می‌تواند مساله‌آفرین و سرنوشت‌ساز باشد. 
بعضی از والدین ممکن است در این موقعیت فرزندانشان را با نیشخند، تمسخر، خشونت، آبروریزی، سرکوفت زدن،قهر و طرد کردن و اعطای القابی مثل بی‌عرضه، تنبل و ... تنبیه کنند اما این تنبیه‌ها هر چند که موجب تخلیهغیراصولی بعضی از والدین است ولی تجربه نشان داده که برای کودکان و نوجوانان  به جای تلاش بیشتر،عقب‌افتادگی تحصیلی، فرار از مدرسه، ترک‌تحصیل، ایجاد یأس و ناامیدی، عصیان و نافرمانی را به بار می‌آورد.

پسقبل از هر چیز خود را از این گونه رفتار پاک کنید البته اگر به آینده فرزند خود واقعا امیدوارید.